Οδηγίες επιλογής σωστού ποδηλάτου

Από τον Θωμά Τιμαμόπουλο, Διεθνή Πρωταθλητή Ποδηλασίας

Το πρώτο βήμα για να επιλέξουμε το σωστό ποδήλατο είναι να κάνουμε μια έρευνα αγοράς. Να δούμε προσφορές, μάρκες ποδηλάτου και μοντέλα, καθώς και τα ανταλλακτικά τους. Τα καλύτερα και τα φθηνότερα ανταλλακτικά παγκοσμίως είναι τα SHIMANO.

Στη συνέχεια πρέπει να εξετάσετε το μέγεθος του ποδηλάτου να είναι ανάλογο του ύψους του σώματος και να είναι κατάλληλο για τις διαδρομές που θα πραγματοποιείτε. Αν επιθυμείτε ποδήλατο πόλης ,καλό είναι το ποδήλατο που θα αγοράσετε να είναι για μικτές διαδρομέςμε 18 ή 21 ταχύτητες για να καλύπτει όλα τα είδη των διαδρομών (ανηφόρες/κατηφόρες).

Μια απλή δοκιμή μέσα στο κατάστημα είναι απαραίτητη για να διαπιστώσετε ότι το ποδήλατο είναι κατάλληλο για εσάς. Πρέπει να καθίσετε στην σέλα του ποδηλάτου με το ένα πόδι να ακουμπά στο πάτωμα με την μύτη του και το άλλο θα πρέπει να πατάει στο πεντάλ τεντωμένο με την πτέρνα. Για ένα ποδήλατο με εγγύηση ενός χρόνου για τα ανταλλακτικά και 3 χρόνια για το σκελετό οι τιμές ξεκινούν από 200 - 300 ευρώ. Αν κάποιο κατάστημα σας εντυπωσιάσει με τις τεχνικές του γνώσεις, σας καλύπτει στο service και είναι κοντά στο σπίτι σας κατά πάσα πιθανότητα είναι η καλύτερη λύση.

Είναι καλό να αγοράσετε ποδήλατο μόνο από επαγγελματίες που έχουν καθαρά ποδηλατικά καταστήματα και όχι supermarket, λόγω τιμής με ανώνυμα προϊόντα. Σε πιθανή αγορά από supermarketκινδυνεύετε να αγοράσετε ποδήλατο με κακές προδιαγραφές και από άτομα που δεν έχουν τεχνική κατάρτιση να συναρμολογήσουν και να ρυθμίσουν το ποδήλατο.Μεγάλη βαρύτητα να δώσετε και στην σέλα του ποδηλάτου γιατί είναι διαφορετική για κάθε σωματότυπο ανθρώπου. Η σέλα είναι ένα σημαντικό εξάρτημα επειδή κρατάει το 65% με 70% του βάρους του σώματος. Πρέπει να μπορεί ο αναβάτης εύκολα και σε σταθερή τροχιά να κινεί τα πόδια του χωρίς τραυματισμούς. Υπάρχουν πολλά είδη σέλας ανάλογα με το βάρος, το σωματότυπο και το φύλλο του κάθε αναβάτη. Αυτό σημαίνει ότι για να ποδηλατεί κάποιος σωστά χωρίς σωματικό πόνο και ιδιαίτερα στη περιοχή της σέλας θα πρέπει απαραίτητα να επιλέξει την κατάλληλη σέλα. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στους υπέρβαρους, οι όποιοι έχουν δυσκολίες ακόμη και να περπατήσουν, με μια κατάλληλη φαρδιά σέλα να κάνουν ποδήλατο για αρκετή ώρα και σε καθημερινή βάση.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Η σύγκριση των ποδηλάτων πρέπει να αφορά ίδια μοντέλα, ίδια χρονολογία. Σε αντίθετη περίπτωση που τα ποδήλατα είναι διαφορετικής εταιρείας πρέπει να συγκρίνετε τα ανταλλακτικά τους.

Για την ασφαλή οδήγηση με ποδήλατο χρειαζόμαστε κάποια αξεσουάρ όπως:

  1. φώτα εμπρόσθια και οπίσθια αν κάνουμε ποδήλατο την νύχτα
  2. Κράνος ποδηλάτου για περισσότερη προστασία σε περίπτωση ατυχήματος ή πτώσης
  3. Γάντια ποδηλάτου για να μην μουδιάζουν οι παλάμες και να προστατεύονται από πιθανή πτώση
  4. Ένα μικρό τσαντάκι σέλας ή τιμονιού με τα απαραίτητα εργαλεία αλλαγής σαμπρέλας, μια καινούρια σαμπρέλα και μια μικρή τρόμπα
  5. Ένα δοχείο νερού ή αναψυκτικού για μεγάλες βόλτες
  6. Κλειδαριά για να κλειδώνουμε πάντα το ποδήλατο έστω και για μια στιγμιαία απομάκρυνση από το ποδήλατο
  7. Μια ποδηλατική στολή και παπούτσια για άτομα που θέλουν να κάνουν προπόνηση πάνω από μια ώρα, γιατί βοηθάει περισσότερο και από 30% στην απόδοση του ποδηλάτη.